De Notebook Totaal webwinkel!
Notebookadvies.nl Notebookadvies.nl
Welkom op hét notebook advies forum.
Ook voor laptop advies.
Notebookadvies.nl

koeling XXODD 8227d1

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Notebookadvies.nl forum index -> Processors, moederborden, en koeling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mauritsvanurk

BerichtGeplaatst: Di 20 Jan 2009, 22:12    Onderwerp: koeling XXODD 8227d1 Reageer met quote

Ha Roberto,

ik heb 1,5 jaar geleden een XXODD 8227d1 bij je gekocht. Dik tevreden etc. 1 onderhoudsvraagje: mijn koeling kan als mijn laptop een uur aanstaat of bijvoorbeeld tijdens torrent dl. gaan koelen als een stofzuiger. Dat is iets van de laatste paar maanden. Ik heb mijn drivers geupdate, een speedfan controle apparaatje ge- en gede"installeerd, een memoryoptimizer erop en eraf. Maar weinig helpt.

Moet ie voor een grote schoonmaak naar de winkel? HEb ik iets verkeerd ingesteld? ik heb geen handmatige aanpassingen gedaan met bovengenoemde programma's noch aan de BIOS instellingen geknutseld.

Ik hoor graag van je!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roberto Saveur
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di 20 Jan 2009, 23:27    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Maurits,

U kunt hem altijd opsturen voor een schoonmaakbeurt (uitblazen ventilatie, aansluitingen nakijken) á 15 € en optioneel ook een software check (spyware, fragmentatie, updates) á 20 €.
Beide excl. Verzendkosten á 15 euro (aangetekend en verzekerd vervoer tot 2700 euro)

Maar, u kunt hem opzich ook zelf schoonblazen, ik denk dat dit al aardig scheelt. Het hangt geheel van de gebruiker zijn omgeving af, maar in 1.5 jaar kan best wel eens zoveel stof in de koeling zijn verzameld dat de koeling harder moet werken of de fan gaat aanlopen (dan dient deze vervangen te worden)

Met vriendelijke groet,

Roberto Saveur
Tel: 06-48420844
Notebook Totaal

Ergens niet mee eens? Of wilt u gewoon een mailtje sturen?
(NIET voor LAPTOP VRAGEN!)
Klik op: Deze link

Skype user: notebooktotaal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mauritsvanurk

BerichtGeplaatst: Ma 14 Dec 2009, 09:16    Onderwerp: Reageer met quote

Het is al weer even geleden, maar ik heb je advies opgevolgd.

Nu heb ik een andere vraag: na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat mijn GeForce 8600M GS ws. kapot aan het gaan is. Bij te intensief gebruik van bepaalde schermapplicaties (bijv. kijken van HDfilms) hapert het scherm, en gaat mijn processor op hol. Volgens een bevriende PHP-programmeur is mijn grafische kaart 'op'. Herken je dat en wat kost het om een nieuwe kaart te kopen en te plaatsen?
Naar boven
Roberto Saveur
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma 14 Dec 2009, 14:03    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Maurits,

Ik zou eerst eens proberen een nieuwe installatie te doen danwel te kijken of de films niet te zwaar zijn. Een 3Dkaart wordt namelijk echt niet vol belast tijdens het kijken van films.

Klinkt als 90% zeker software matig, een 3Dkaart is dan ook niet op, het is of stuk, of werkend. Als hij stuk is dan moet u allemaal strepen door het beeld krijgen van verschillende kleuren en wil de notebook niet meer opstarten.

Een nieuwe kaart kunt u overigens niet kopen, zit vast op het moederbord, binnen garantie kan dit worden opgelost met ong. 3 weken (levertijd moederbord tenzij op voorraad bij XXODD), en buiten garantie komt zoiets op ong, 250 euro meen ik mij te herinneren.

Mvg.

Roberto Saveur

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mauritsvanurk

BerichtGeplaatst: Ma 14 Dec 2009, 15:11    Onderwerp: Reageer met quote

het is punt is juist dat ik allemaal strepen in beeld krijg, net of de resolutie lager wordt. In WinXP/veilige modus, kan ik wel gewoon opstarten en herstelt de storing zich na verloop van tijd. Als ik een film start hapert deze, krijg ik vervolgens allerlei blokken e/o verkleruingen en lijkt net of het aantal hertz niet goed is, waardoor ik een onzuiver beeld krijg. De muiscursor kan ik in eerste instantie nog wel bewegen, maar daarna bevriest het hele systeem, het geluid loopt wel door bijvoorbeeld. Vervolgens crasht binnen 10-30 sec. Windows.

Bevestigt dit iets of niet?
Naar boven
Roberto Saveur
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma 14 Dec 2009, 17:48    Onderwerp: Reageer met quote

Pas na een nieuwe installatie bevestigd die echt iets.
Zou een defecte VGakaart kunnen zijn, maar dat is het punt, zou.

Als u de problemen nog heeft na de installatie is het wel duidelijk een defecte vgakaart

Naar boven
mauritsvanurk

BerichtGeplaatst: Wo 30 Dec 2009, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

Goed, door een computer support buro is definitief vast komen te staan dat de VGA kaart kapot is.Gek genoeg draait ie nu nog door. Het probleem van jitteren zeg maar, is nu ook merkbaar in MS Word. De PC hangt niet direct, maar goed. Ik heb van Nvidia nog het advies gekregen de drivers te updaten. Stel dat dat niet werkt (en daar ga ik vanuit...) kan ik m dan naar jou sturen ter reparatie? Kan ik de HDD nog wel redden of moet ik die in het geheel backuppen?
Naar boven
Roberto Saveur
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo 30 Dec 2009, 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Maurits,

Maar daarvoor had u niet naar een bureau gehoeven, dat had ik voor u kostenloos willen doen. Afijn, de nieuwe drivers gaan inderdaad 99.9% zeker niet werken.

Opsturen heeft weinig nut echter, hij is namelijk buiten de garantie. Wel wil ik in overleg met XXODD voor een coulance repair proberen te regelen.

De harddisk mag u dan houden, u raakt dus geen gegevens kwijt.

Met vriendelijke groet,

Roberto Saveur
Notebook Totaal

Naar boven
mauritsvanurk

BerichtGeplaatst: Wo 30 Dec 2009, 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

levert mij het nog voordeel op als ik dat via jou doe of kan ik net zo goed via fabrikant of XXODDwinkel in de buurt regelen?
Naar boven
Roberto Saveur
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo 30 Dec 2009, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, ik ben er natuurlijk altijd voor mijn klanten.
Maar, het eerste gesprek zult u zelf met XXODD moeten voeren (i.v.m aanmaken RMA call uit coulance) als dat dan een onwenselijk resultaat komt zal ik voor u mij gaan inzetten.

Binnen de garantie handel ik altijd alles af, maar omdat ik nu zelf geen RMA _MAG_ aanmaken moet ik u dus vragen de eerste stap te zetten.

Neemt niet weg dat ik u bij iedere stap wil ondersteunen, dus, bij vragen direct bellen of mailen! we lossen het op voor u Smile

Naar boven
mauritsvanurk

BerichtGeplaatst: Do 31 Dec 2009, 11:48    Onderwerp: Reageer met quote

Even gebeld met XXODD. Hun voorstel: opsturen naar XXODD, defnitieve vaststelling proleem. oplossing word of een nieuwe grafische chip of een barebone waarin ze de werkende onderdelen overzetten uit de huidige.

NB RMA e.d. deden ze niet meer aan. Ik moet het gewoon naar Weesp opsturen.

Ik hoor graag je advies.
Naar boven
Roberto Saveur
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do 31 Dec 2009, 15:32    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Maurits,

Dat is inderdaad de correcte gang van zaken, eerst moeten we vastellen (in dit geval doet XXODD dat) dat het een defecte VGA-KAART is. En vanaf daar kijken we wat we kunnen doen, zei het reparatie, vervanging, of een andere optie.

Ik vermoed zelf dat de zaken overgezet zullen worden, maar als u aangeeft wat uw voorkeur heeft zal ik mij daarvoor inzetten.

RMA klopt, immers, hij valt buiten de normale garantie, neemt niet weg dat we nog een stukje nazorg hebben Smile

Mvg.

Roberto Saveur
Notebook Totaal

Naar boven
mauritsvanurk

BerichtGeplaatst: Ma 01 Mrt 2010, 14:23    Onderwerp: Reageer met quote

nou EINDELIJK bericht van XS2. Na 2 maanden en 7 keer bellen, zijn ze zover dat ze kunnen zeggen het mainboard te vervangen (zelfde type als in de 70D) kosten: krap 400 euro (incl. verzendkosten, beoordeling, materialen en vervanging). HDD, processor etc. wordt overgezet. Ik vind het nogal 'grof', maar heb ik een alternatief? voor 100 euro erbij heb ik een nieuwe. Ik hoor graag je advies.

Maurits
Naar boven
Roberto Saveur
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma 01 Mrt 2010, 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Maurits,

Zou u mij willen bellen of mailen? Wil graag even samen met u naar de verloop van deze zaak kijken Smile

Met vriendelijke groet,

Roberto Saveur
Notebook Totaal

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Notebookadvies.nl forum index -> Processors, moederborden, en koeling Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: